شهرآشوب | یادداشت‌های سینا طاهری

یادداشت‌های یک انسان معمولی

شهرآشوب | یادداشت‌های سینا طاهری

یادداشت‌های یک انسان معمولی

درباره بلاگ
شهرآشوب | یادداشت‌های سینا طاهری

من، سینا طاهری، یک انسان معمولی، در این وبلاگ یادداشت‌ها و روزمره‌نویسی‌های خود را با شما به اشتراک می‌گذارم.

《 دختر خوب کیه ؟؟ 》


(محمد)صالح سپهری چهارشنبه خوبی پشت سر گذاشت. 

چرا ؟؟

چون اولا بعد مدت ها یه سری به مدرسه قدیمیش زد و با بچه هایی که کنکور داشتن فرداش یه خوش و بشی کرد،زحمتکشای مدرسه اشو یه بار دیگه دید و کلی خاطره های رو به مرگ دوباره توی ذهنش زنده شد!

اولین پیشنهاد کاریش رو دریافت کرد 

و 

سه چهارتا تجربه بانمک توی محیط اداری بانک های خصوصی و اپراتور ها پیدا و ذخیره کرد .


مهم تر از همه با سینای طاهری این روز پراتفاق رو تجربه کرد.!!


در طول دو ترم ماضی پروفایل سینا ی طاهری رو  توی ذهنم پروفایل یه آدم بیقرار و جستجوگر که دنبال چیزی میگرده و گاها تصمیم های متضاد با هیستوری که برای پروفایلش داشتم میگیره و غافلگیرم میکنه ، فن بیان پیچیده ای داره و کلی ریزه کاری های های دیگه ای که  ازش میشناسیم سیو کرده بودم

چهارشنبه مذکور البته اتفاقات دست به دست هم داد و در حین خوردن ناهار

(طبیعتا چون ونک بودیم بردمش #خانه_کتلت 😂😂) 

با هم بعد از مدت ها هم صحبت شدیم و تبادل نظر کردیم

ولیکن چون سینا از قبل راجع به حرفاش فکر کرده بود باخودش  و صرفا داشت با من مطرح میکرد ،من برای پاسخ دادن به اکثر سوالاش نیاز به زمان داشتم تا کلمه های مناسبو انتخاب کنم و بچینم توی قالب پاسخ فلذا بیشتر در نقش شنونده ظاهر شدم اما الان تا حدودی فکرهامو کردم و به نظرم جواب هام تا حدودی به جواب نهاییم نزدیک شدن من هم الان حرف هامو میزنم!


بدون شک خواننده های عزیزی که سرشون به تنشون می ارزه خودشون قبل از توضیحات سینا متوجه شدن که کشیده شدن بحث به سمتی که از دختران محترم دانشجو ذکر شد صرفا به عنوان مثال بود! و همونطور که سینا هم اشاره کرد کلی مثال دیگه توی جامعه اطراف وجود داره که میشه مساله مورد بحث رو تعمیم داد بهشون فلذا در مثل مناقشه نفرمایید لطفا!!


+سینا من نشستم فکرامو کردم دیدم شاید ما اصلا مسیر اشتباهی برای پیمودن انتخاب کردیم !!

چطور ؟؟ میخوام روی دو فَکت که بهشون فکر کردم متمرکز شم :

#۱ چرا وقتی ما کسی رو میبینیم که چادر سرشه و همزمان ساپورت هم پوشیده به اصل تفکری موسوم به "حجاب" یا حتی  سبک زندگی ممزوج به "بی حجابی"  اشکال وارد کنیم که مثلا آهای کسایی که مدافع تفکر +a هستید (مثلا در اینجا حجاب )چرا این خانم x  وجود داره که چادر سرشه ولی نتونستید توجیهش کنید که ساپورت با حجاب چقدر تضاد ماهوی دارن(بخوانید #طنز_تلخ)    ؟؟ یا مثلا آهای کسانی که دم از تفکر -a میزنید (#مثلا در اینجا "بی حجابی") چرا این خانوم x که ساپورت پاشه چادر هم سر کرده ؟؟؟


اهل معنی البته متوجهند که بین -a و a+ واقعا فرقی وجود نداره که کدوم حجاب باشه یا بیحجابی ! اصلا مطلب من حتی این هم نیست که بخواهم از حجاب و بیحجابی صحبت کنم و موضع بگیرم !!  فقط از این دو تفکر متضاد و خانوم x  به عنوان محل برخورد این دو تفکر به منزله مثال استفاده کردم نه بیشتر !


برمیگردم به بحث

پس به این رسیدیم که شاید خرده گرفتن به این دو #ایدئولوژی اشتباه باشه که چرا رفتاری مثل خانم x به وجود اومده !!

بلکه باید به خانم x به عنوان #انسان خرده گرفت که بین دوراهی -a و a+ مردّده.

نمیدونه با خودش چند چنده ! گفته یه مشت از این برمیدارم یه مشت از اون که نه سیخ بسوزه نه کباب !!

(یکی هم نیست بگه آخه پدربیامرز الان هم سیخو به #فنا دادی هم کبابو به #چیز کشیدی )

پس اساسا شما نمیتونی خانم x رو به عنوان سمبل سبک زندگی +a یا a- معری کنی و روی این اساس استدلال بیاری !!


[البته  جفنگیات و ترشحات ذهن ناقص من رو کنار بذاری

خداوند در #کتاب اینقدر ها هم #روشنفکرنما نبوده !!خیلی رک و پوست کنده گفته که آهای یارو !! این راه حقّه ! خوب ببین !!

دیدی ؟؟

 اسمشو میذارم صراط مستقیم !

حالا هر بامبول دیگه ای دیدی که توی شابلون صراط مستقیم من جا نمیشه ناحقّه !!#والسلام

فلذا دختر خوب کسیه که توی شابلون صراط مستقیم عین آدم جا بشه !!] 



#۲ اینکه طرف حساب من  (محمد)صالح سپهری و تو ی سیناطاهری درنهایت یه انسانه ! همیشه ترس جهنمی شدنش و حتی امید به بهشتی بودنش رو داره و اساسا عاقلانه  نیست که شما یه تفکر رو براساس یه انسان معیار گذاری کنی مگر در شرایط مصداقی !!

چرا این حرفو میزنم ؟؟

چون خود خدا هم در #کتاب هرجا خواسته بگه فلانی #اسوه خوبی بوده ریسک نکرده و کار  تشخیص رو به من و تو نسپرده!

بلافاصله پشت بندش سریع گفته که اونجایی که فلان کارو کرد ... فلان برخوردو کرد ...فلان  اتفاق افتاد و ..

مثال هم میارم برات

 احزاب ۲۱  ممتحنه ۴  ممتحنه ۶  


علت اینکه متن آیه ها رو نمیذارم اینه که خواننده ای که بحث بین من و تو رو با علاقه واقعی دنبال میکنه خودش همین الان میره #کتاب رو باز میکنه و میخونه آیه رو !! بقیه خواننده ها هم خودشون میدونن و خدای خودشون !!  مضاف بر این خدارو چه دیدی شاید یه تلنگری هم به روحیه پژوهش بعضیا زدیم !! خلاصه اینکه خودت چک کن آیات رو


باربط : اعتراف میکنم که قسمت داخل آکلاد آخر از همه چیز

وقتی که همه مطلبو نوشتم یهو پرید توی ذهنم وگرنه اینقدر داستان نمیبافتم !!



باربط' : قیمت زمانی این سیاهه ۴۶% از باطری گوشیم بود

فارسیش میشه : جر خوردم تا تموم شد 😂😂



بیربط : چه کسی گفت گدایی عملی رایج نیست ؟؟ 

ببریدش به گهرشاد که عاشق بشود


بیربط' : 

از دور خودت دور مکن این چند گدا را

خوب است که شه دور و بری داشته باشد



بیربط'' :

مارا دوباره رخصت کرب و بلا دهید


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۸
سینا طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی