شهرآشوب | یادداشت‌های سینا طاهری

یادداشت‌های یک انسان معمولی

شهرآشوب | یادداشت‌های سینا طاهری

یادداشت‌های یک انسان معمولی

درباره بلاگ
شهرآشوب | یادداشت‌های سینا طاهری

من، سینا طاهری، یک انسان معمولی، در این وبلاگ یادداشت‌ها و روزمره‌نویسی‌های خود را با شما به اشتراک می‌گذارم.

۱۳ فروردين ۹۶ ، ۲۱:۱۸

پیشرفت بعد از انقلاب اسلامی

تریبون آزاد شریف، پیشرفت بعد از انقلاب
باسمه تعالی

 

تریبون آزاد پیشرفت بعد از انقلاب اسلامی

 

روز سه‌شنبه مورخ ۲۶ بهمن سال ۹۵، تریبون آزاد دانشجویی با موضوع پیشرفت بعد از انقلاب اسلامی در دانشگاه صنعتی شریف به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
برگزاری این برنامه برای من که مسئول آن بودم، همراه بود با تجربیات تلخ و شیرین زیاد که می‌خواهم درباره آن‌ها بنویسم.

اولین نکته که باید به آن اشاره کنم این است که فعالیت فرهنگی دانشجویی، فعالیتی است که در ظاهر به آن بهای زیادی داده می‌شود. تمام مدیران و تمام مسئولین کشوری، وقتی می‌خواهند درباره نکات مثبت کارنامه خود صحبت کنند بی‌شک توجه ویژه‌ای به این نکته دارند که در زمان ریاست و مسئولیت بنده، این تعداد از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و غیره و ذلک انجام شد. اما آنچه که واقعا وجود دارد این است که متولیان فرهنگی در نهادهای گوناگون، به شدت نسبت به دانشجویان بی‌اعتماد هستند. برای مثال با توجه به اینکه ما می‌خواستیم که این تریبون در فضای آزاد برگزار شود، خیلی از مسئولین می‌ترسیدند که اتفاقی بیفتد و حاشیه‌ای ایجاد شود. مخصوصا اینکه زمان برنامه با یعنی ۲۶ بهمن، با سالروز آغاز حصر خانگی آقایان هم یکی شده بود. مسئولین دانشگاه از اینکه این برنامه در فضای آزاد برگزار شود، می‌ترسیدند. حتی خود ما در مجموعه جامعه اسلامی هم باور نمی‌کردیم که به برنامه مجوز بدهند.
جا دارد عمیقا از جناب آقای دکتر حسینی، معاون فرهنگی دانشگاه شریف تشکر کنیم. اگر ایشان و اعتمادی که به ما داشتند، نبود، بدون شک نمی‌توانستیم این برنامه را برگزار کنیم.

 

قبل از برنامه آقایی (بنا به دلایلی اسمشان را نمی‌آورم) به من زنگ زدند. ایشان از ورودی‌های دوره اول دانشگاه شریف بودند. در قالب توصیه به من فرمودند که بهتر است متن افراد قبل از اینکه سخنرانی کنند، چک شود تا حرف خاصی نزنند.
به ایشان گفتم که بهتر است به عنوان برنامه اول (( البته در اصل باید می‌گفتم برنامه دوم، چون قبلا هم تریبون آزادی داشتم در رابطه با مشکلات صنفی دانشگاه که البته در فضای بسته یعنی آمفی‌تئاتر مرکزی دانشگاه انجام شد و استقبال چندانی هم از آن نشد )) بهتر است که اعتماد بچه‌ها به ما جلب شود. شاید اگر بخواهیم که حرف‌هایشان را چک کنیم، احساس کنند که تریبون صرفا یک برنامه فرمایشی‌ست.
ایشان البته در آخر از بنده کلی تقدیر کردند که کار شما در جهت سربازی ولایت فقیه است و من حتما از شما (( منظور جامعه اسلامی شریف )) و کارهایتان برای ایشان خواهم گفت. مطالب دیگری هم گفتند که با توجه به موضوعاتی از مطرح کردن آن‌ها پرهیز می‌کنم.

 

اگر بخواهم از خود برنامه بگویم، این است که برنامه بدون هیچگونه حاشیه خاصی برگزار شد. واقعا فضای آرامی بر برنامه حاکم بود. استقبال خوبی هم از برنامه صورت گرفت.
جالب این بود که کمتر کسی پشت تریبون می‌رفت تا از پیشرفت بعد از انقلاب اسلامی حمایت کند. اکثر کسانی که پشت تریبون می‌رفتند، از وضع موجود انتقاد می‌کردند. در بهترین حالت کسانی بودند که می‌گفتند نباید وضعیت الان جمهوری اسلامی را به پای اسلام گذاشت و گفت که اسلام ناکارآمد است. چون در این ۳۸ سال واقعا دستورات اسلام اجرا نمی‌شده است. خود من هم در همین رابطه حرفهای تندی زدم.
از این گفتم که هزار و یک جنس ناجور را به اسلام وصله و پینه کردیم و انتظار هم داریم که به عدالت اسلامی که در نظر داریم، برسیم. در حالی که آن چه ما در حال حاضر اسلام می‌نامیم، اسلام نیست. بلکه ملغمه‌ای است از تفکرات چپی و راستی و کمونیستی و لیبرالیستی (( بله! در این حد تناقض! ))
فیلم سخنرانی‌ام را تقدیم حضور می‌کنم. البته این را بدانید که کاملا اتفاقی سخنرانی کردم و قرار نبود که اصلا حرف بزنم. به خاطر همین صحبتهایم پر از ضعف کلامی شد.

 

 با وجود تمام این حرف‌ها برنامه آرامش خاصی داشت و روحیه دانشجویی خاصی بر فضا حاکم بود.

 

برنامه را با آهنگ "یار دبستانی من" شروع کردیم. این آهنگ خاصیت عجیبی دارد که به شدت با فضای دانشجویی عجین شده است. این آهنگ یکجور دعوت است. دعوت از تمام دانشجویانی که در لاک رخوت خود فرورفته‌اند و دیگر به هیچ چیز توجه ندارند و نسبت به همه چیز بی‌تفاوت شده‌اند.

 

ابتدای تمام برنامه‌هایی که مسئولشان هستم، حس استرس و اضطراب شدیدی دارم. افرادی که من را قبل از برنامه‌ها می‌بینند، می‌گویند قبل از برنامه‌ها به طرز عجیبی خنده‌دار می‌شوی از بس که هولی و استرس داری.
این استرس طبیعی است. استرس برای اینکه برنامه سر زمان مقرر برگزار شود. استرس برای اینکه از برنامه استقبال شود و ملت بیایند پای برنامه بنشینند. استرس به دلیل اینکه وای، چرا اینقدر زیاد آمده‌اند و اصلا انتظار نداشته‌اید که این همه آدم در برنامه حضور داشته باشند(( برای برنامه تریبون آزاد سیگار در جکوز این اتفاق افتاد. برای مطالعه مطلبی که درباره این برنامه نوشته‌ام، اینجا را کلیک کنید ))

 

این برنامه برای من برکت تحصیلی هم داشت. تکلیف درس کنترل پروژه این بود که WBS یک پروژه دلخواه را بنویسید. بنده هم تریبون آزاد را پروژه در نظر گرفتم و آن را تجزیه ساختاری کردم. نتیجه‌اش شد این!!!
تکلیف کنترل پروژه، تریبون آزاد

 

برنامه بعدی تریبون آزاد جامعه اسلامی شریف درباره "مسئله جنسیت در ایران امروز" خواهد بود که اگر به برنامه مجوز داده شود، ان‌شاءالله در تاریخ دوشنبه ۲۱ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

 

افتخار داشتیم که در این برنامه آقای دکتر محمدحسین بادامچی حضور داشته باشند و ایشان پشت تریبون سخنرانی کردند. هم‌چنین آقای بابک بهادری، دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف.

 

گزارشی از این برنامه در روزنامه شریف چاپ شد. فایل روزنامه را تقدیمتان می‌کنم.
روزنامه شریف، گزارش برنامه تریبون آزاد

 

برای اطلاعات بیشتر درباره برنامه تریبون آزاد دانشگاه شریف، کانال تلگرامی تریبون آزاد شریف را ببینید.
تریبون آزاد شریف و سینا طاهری

 

 

تریبون آزاد شریف

نظرات  (۱)

۱۶ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۵۷ امیرحسین صالحی
حرف بسیار متینی فرمودید که اسلام نه، بلکه لجنزاری است از اسلام اما سوال اینجاست که چه کسی در زمان غیبت می‌تواند به طور قطع بگوید اسلام چیست؟
احتمالا که نه، قطعا برای آقایانی که در راس امورند، در خیلی از مواقع، کارها به سیاق اسلامی و منطبق با تعالیم اسلامی «از منظر» خودشان انجام می‌شود. الحمدلله همه داعیه‌ی اسلام دارند و خاصیت عصر غیبت است که در دین اختلاف بیفتد. از شیخ صدوق و شیخ مفید عالم تر و عادل تر و نزدیک تر به عصر ائمه نداریم که شیخ صدوق «اعتقادات امامیه» بنویسد و شیخ مفید ردیه‌ای بر اعتقادات امامیه تحت عنوان «تصحیح اعتقادات امامیه» و هر دو هم مورد تایید امام زمان باشند. خلاصه که در عمل بسیار سخت تر ازین حرفاست.
پاسخ:
برادر، خیلی به این موضوعات فکر می‌کنم...
نتیجه همه این فکرها هم آخر سر بر میگرده به اصل مطلب که حکومت اسلامی، آری یا نه؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی